aku suka.

Posted On 3:05 PM by si pengemis |


aku suka study di Unisel..bkn mau menggelabah namun kenyataan..bukan juga mahu mengatakan U lain xbagus...namun cuma berimaginasi kan baik kiranya suma rakyat Malaysia dpt merasai kemanisan pelajaran...dan bukan kepahitan memaksa untuk belajar....

Selama 12 tahun hidup menerima sistem pendidikan kerajaan..ahhh bosan..serius bosan.
mungkin hanya aku yg bodoh kerna itu aku merasa bosan.Tapi serius study di unisel mmg berbaloi. Terima kaseh tuhan kerna menggagalkan ak dr memasuki mana2 universiti.Dulu ak cukup xska IPTA. Ak lebih suka utk belajar di luar Malaysia. Cuma tuhan tidak mengizinkan. Ya sekali lg mungkin mana2 yg xmgenali ku akn berkata "Wah poyonya kamu!".Maaf. aku punya justifikasi ku tersendiri.



Malaysia perlu melakukan sesuatu utk meningkatkn tahap pendidikan tnh air.Bkn hanya berlandaskan pada graf keputusan peperiksaan semata.Jika terus begini negara Malaysia perlu menukar nama..Malasnya.

Teman..utk menukar sistem pendidikan negara tidak perlu menukar kerajaan. Bagi ku proses penukaran kerajaan hanyalah satu proses perpecahan dan membuang masa. Kerajaan yg ada sudah cukup bagus. "Wei kita masih boleh makan tidur dgn aman apa!" jadi sila bersyukur. Cuma sistem pendidikan kita perlu dibaik pulih.

Kenapa aku suka sistem Unisel? cz lecturer dia xpndg ko pya markah tgi mcm mana...yg ptg ko pya effort dan cara ko berfikir.Pok mana mau cari U yg leh bg take 5 tuk student isap rokok..pastu boleh lepak dlm bilik projek mcm rmh sendiri..oh heaven~ Mcm ni baru stail..cuma malang byk pelajar unisel yg tidak sedar akan kelebihan ini...



initidakpenting: Projek Unisel suma stail2. Oya post kali ini adalah tributasi tuk senior lecturer Unisel yg stail2.Terima kaseh.
0 Response to 'aku suka.'